Team deelname

De teamdeelnemers zijn (oud)revalidanten die in de teams van de revalidatiecentra meedoen. De teams worden samengesteld door de revalidatiecentra en bestaan uit 4-6 deelnemers. Er mogen maximaal twee deelnemers meedoen die al 1 keer eerder hebben meegedaan. Ieder team mag twee deelnemers (alleen uit klasse H1 of H2) toevoegen die gebruik maken van elektrische ondersteuning op de handbike, mits er 4 deelnemers overblijven om mee te tellen in het teamklassement. Het teamlid met de E-bike telt namelijk niet mee voor de teamprestatie maar heeft zijn/haar eigen uitdaging en klassement.

De inschrijving, betaling en medische screening worden via de begeleiding vanuit de revalidatiecentra geregeld. In verband met de AVG-wetgeving zijn wij genoodzaakt om de inschrijving voor de editie van 2019 en de uitwisseling van medische gegevens anders te organiseren. Wij gaan hiervoor samenwerken met Sportvitalit. Zij hebben o.a. ervaring met de organisatie van medische keuringen voor sportmedische adviescentra en de dossiervoering voor de Alpe d’Huzes.
Sportvitalit bouwt momenteel een systeem voor ons. De deelnemers van de teams voeren na 1 januari zelf gegevens in via dat systeem. De artsen van de teamdeelnemers voeren de gegevens van de medische screening (het medisch paspoort) en de gegevens van de inspanningstest ook in via Sportvitalit. De deelnemers en de artsen krijgen inloggegevens van Sportvitalit. Sportvitalit maakt ook een handleiding en waar nodig zorgen we voor instructies voor de revalidatiecentra.

De stappen voor de inschrijving en de medische screening van de teamdeelnemers zijn als volgt:
1. De contactpersonen van de teams vullen een paar gegevens van de teamdeelnemers in in een excel-document. Zij sturen dit uiterlijk 15 december ingevuld terug naar de organisatie van de HandbikeBattle: l.valent@heliomare.nl. Als het team nog niet helemaal compleet is op 15 december, kunnen de gegevens van de andere deelnemers op een later tijdstip ingestuurd worden.
2. De teamdeelnemers worden na 1 januari via de e-mail uitgenodigd door Sportvitalit om zich te registreren in het systeem van Sportvitalit.
3. De teamdeelnemers vullen hun gegevens (o.a. personalia, kledingmaat, Lausanne verklaring e.d.) in via het systeem van Sportvitalit. Als de teamdeelnemers al een Lausanneverklaring op papier hebben ingevuld, moeten zij deze na 1 januari dus zelf even overzetten naar het systeem van Sportvitalit.
4. De arts van de teamdeelnemers vult de medische screeningslijst (medisch paspoort) in via het systeem van Sportvitalit. Ook de gegevens van de inspanningstest komen hier in te staan.
5. 1 maart moeten alle gegevens in het systeem van Sportvitalit zijn ingevuld door de deelnemer en de screeningsarts.
6. 1 maart moet het team het inschrijfgeld (6150 euro per team) betaald hebben. Als er een wisseling van teamlid plaatsvindt, rekent de HandbikeBattle 15 euro administratiekosten.

Het inschrijfgeld voor de teams is inclusief:

- verblijf in het hotel
- wedstrijddeelname (verzorgingsposten en medische ondersteuning)
- classificatie
- wedstrijdtenue (wielrenbroek of tight en shirt)
- finisher-shirt.

Alle nieuwe teamdeelnemers worden benaderd om mee te doen aan het HandbikeBattle-onderzoek. Als organisatie vinden wij het enorm waardevol als u bereid bent om daar aan deel te nemen. Meer informatie is te vinden in de proefpersooninformatiebrief onder voorbereiding/ downloads.

Heeft u vragen over de inschrijfprocedure? Mail medisch@handbikebattle.nl

Adelante

Facebook
Twitter

De Vogellanden


Heliomare

Facebook
Twitter

de Hoogstraat

Facebook

Blixembosch

Twitter

Sint Maartenskliniek

Facebook

Rijndam

Facebook
Twitter

Het Roessingh

Facebook

Reade

Facebook
Twitter

Revant



Facebook

UMCG - Beatrixoord

Facebook