We naderen het einde van het jaar en dat betekent dat de inschrijfdatum voor de individuele deelnemers in zicht komt. In 2019 hebben we plaats voor 44 individuele deelnemers.
 
In verband met de AVG-wetgeving zijn wij genoodzaakt om de inschrijving voor de HandbikeBattle van 2019 en de uitwisseling van medische gegevens anders te organiseren. Wij gaan hiervoor samenwerken met Sportvitalit. Zij hebben o.a. ervaring met de organisatie van medische keuringen voor sportmedische adviescentra en de dossiervoering voor de Alpe d’Huzes.
 
Sportvitalit heeft een systeem voor ons gebouwd. De deelnemers van de HandbikeBattle voeren na 1 januari zelf gegevens in via dat systeem. De screeningsartsen voeren de gegevens van de medische screening ook in via Sportvitalit. De deelnemers en de artsen krijgen hiervoor inloggegevens van Sportvitalit (via e-mail). LET OP: De medische screening van de individuele deelnemers kan alléén gedaan worden door de artsen van een aantal revalidatiecentra die met een team deelnemen! Een overzicht hiervan staat vermeld in mijn.sportvitalit/HandbikeBattle.
 
De stappen voor de inschrijving en de medische screening van de individuele deelnemers zijn als volgt:
 
1. De individuele deelnemers schrijven zich op 1 januari vanaf 12.00 uur online in; voornaam, achternaam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Dit doe je via deze pagina. De link naar het inschrijfformulier staat op 1 januari om 12 uur ook op Facebook, Twitter en Instagram.
Na het insturen van het formulier verschijnt er meteen een bericht op je scherm dat de inschrijving binnen is én je krijgt een bevestigingsmail. Laat het a.u.b. bij 1 inschrijving; dubbele inschrijvingen geven veel verwarring en overbelasten het systeem!
2. Na 1 januari (in principe op 2 januari) laat de organisatie weten wie bij de eerste 44 aanmeldingen hoort en wie er op de wachtlijst staat. 
3. Begin januari krijgen de 44 deelnemers via e-mail een uitnodiging van Sportvitalit om zich te registreren in het systeem van Sportvitalit. De overige mensen komen op een wachtlijst (op volgorde van aanmelding) en worden uitgenodigd zodra er mensen afvallen van de eerste 44 aanmeldingen. Een inschrijving is niet overdraagbaar.

4. Vóór 15 januari moeten de 44 deelnemers het inschrijfgeld (135 euro) hebben overgemaakt naar bankrek nr NL82RABO0386153639, o.v.v. deelnemer Battle en voornaam en achternaam deelnemer. Als dit niet is gebeurd, wordt de deelnemer van de lijst gehaald en komt onderaan op de wachtlijst te staan. De deelnemers die op de wachtlijst stonden en eind januari te horen kregen dat zij mee kunnen doen, moeten uiterlijk 10 februari betalen! 
5. De 44 individuele deelnemers vullen hun persoonlijk- en medische gegevens - o.a. vragenlijst (voorheen de Lausanne verklaring) - in via Sportvitalit. Als zij twijfelen over de medische vragen, kunnen zij dit bespreken tijdens de afspraak met de screeningsarts.
De wedstrijdgerelateerde gegevens vullen de individuele deelnemers in via een apart formulier (o.a. kledingmaat, classificatie e.d). Het is belangrijk dat de deelnemers de juiste maat kiezen voor de kleding. Kies voor de 
Owayo-maat. Informatie hierover in het invulformulier én op de website van Owayo: shirts en broeken
6. De individuele deelnemers kiezen via het systeem van Sportvitalit een centrum voor de medische screening. LET OP: kies een centrum voor de screening van INDIVIDUELE deelnemers! 
Deelnemers die niet onder behandeling zijn (geweest) van een revalidatiearts, raden wij aan om te kiezen voor een sportarts. Kijk in je polisvoorwaarden hoe het zit met de vergoeding. Als er een sportarts aanwezig is, staat ook dat in Sportvitalit achter de naam van het centrum!
7. De deelnemers maken zelf een afspraak voor de medische screening. De contactgegevens van de centra staan in de mail die de deelnemers krijgen zodra ze zich via Sportvitalit hebben aangemeld voor de screening. 
LET OP: maak snel een afspraak want voor 1 maart moeten alle gegevens binnen zijn. 
Vraag het centrum om een bevestiging van de afspraak en bespreek met het centrum hoe de financiën voor de medische keuring zijn geregeld. Als de deelnemer heeft gekozen voor een sportarts kan het zijn dat het onderzoek meteen betaald moet worden. Bespreek dat bij het maken van de afspraak.  
8. De deelnemer gaat naar het centrum voor de medische screening en neemt een geldig identiteitsbewijs mee. Als de deelnemer een inspanningstest heeft uitgevoerd na 1-7-2016, neemt hij het rapport van de inspanningstest mee naar de medische screening. Deelnemers die dus al een geldige inspanningstest hebben, moeten nog wél naar de screeningsarts!
Als er geen geldig rapport van een inspanningstest is, regelt de deelnemer zelf of via het centrum van de medische screening dat de inspanningstest wordt afgenomen.  
9. De screeningsarts hanteert de beslisboom en vult de medische screeningslijst (medisch paspoort) én de gegevens van de inspanningstest in via het systeem van Sportvitalit.  
10. Als de deelnemer nog geen classificatie heeft, maakt hij een afspraak hiervoor met Kees van Breukelen via kees@rolstoelperformance.nl. De kosten voor deze keuring zijn 15 euro.
11. 1 maart moeten alle gegevens in het systeem van Sportvitalit zijn ingevuld door de deelnemer en de screeningsarts.
12. Als de deelnemer zich uitschrijft vóór 1 april, krijgt hij het inschrijfgeld terug minus 15 euro administratiekosten. Na 1 april is het wedstrijdtenue besteld en kunnen we het inschrijfgeld niet meer teruggeven. De deelnemer krijgt dan natuurlijk wel het wedstrijdtenue.
 
Stel uw vragen via medisch@handbikebattle.nl